In gesprek met

Keynote
13.00 – 13.45 In gesprek met CEO’s uit de reisbranche (NL)

Wilfred Genee gaat in gesprek met CEO’s uit de reisbranche over hun visie op de reiziger en het reislandschap van de toekomst. Tafelgasten zijn Marjon Kaper (ANWB), Arjan Kers (TUI), Elke Dens (VISITFLANDERS), Harm Kreulen (KLM) en Frank Oostdam (ANVR). Pijlers als technologie & transformatie, de customer journey en sustainability komen aan bod.

Wilfred Genee

Presentator

Gymnasium, rechten in Groningen, sinds 1992 werkzaam in media: onder andere voor Filmnet, Sport 7, SBS6, Canal+, RTL en Veronica. Maakt ook radio bij BNR en Radio Veronica. 

Frank Oostdam

Directeur en voorzitter ANVR

Frank Oostdam is directeur en voorzitter van de ANVR. Hij is sinds 2007 werkzaam in de reissector. Daarvoor was hij werkzaam in een aantal andere sectoren, waaronder de automotive branche. Hij is ook bestuurslid van de Ectaa, de Europese koepelorganisatie van reisbranche-organisaties en lid van de raad van toezicht van SGR en Calamiteitenfonds.

Harm Kreulen

Directeur KLM Nederland

Harm Kreulen is geboren op 25 juli 1960 te Leiden. Getrouwd en vader van 3 zoons. Na voltooide HBO-studies Commerciële Economie (HEAO) en Toerisme (BUAS) op 1 februari 1985 in dienst getreden bij de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM). Na 12 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt te hebben voor KLM in telkens commerciële functies teruggekeerd naar Nederland. Sinds 1 april 2011 aangesteld als Directeur KLM Nederland. Nevenfuncties: lid van de Raad van Toezicht NBTC; lid van het bestuur van Stichting Valk; vice-voorzitter van de BARIN (Board of Airline Representatives in Netherlands); lid van de Raad van Toezicht Cygnific.

Marjon Kaper

Directeur reizen, ANWB

Na haar afstuderen als ingenieur in Delft, is Marjon managementtrainee geworden bij ING. Ze werkte 10 jaar bij ING en daarna 5 jaar bij Rabobank. In deze periode heeft ze vooral commerciële leidinggevende functies mogen uitvoeren. Op haar 40e maakte ze de overstap naar NS vanwege haar passie voor treinreizen. Bij NS was ze tot en met oktober 2017 directeur van NS International, verantwoordelijk voor de internationale treinen en de verkoop van internationale tickets.

Sinds november 2017 werkt ze bij ANWB. Ze is als directeur van ANWB verantwoordelijk voor de vakantie- en vrijetijdsproducten van ANWB, zoals de touroperatingactiviteiten (onder de merken FOX, Pharos, TravelHome en ANWB), ANWB Kamperen en Eropuit in Nederland (wandel- en fietsroutes en uitjes voor de leden van ANWB).

Arjan Kers

Managing Director, TUI

Travel and multicultural learning have been in my DNA for decades. Having lived, studied and worked all over the world has made me appreciate a flexible mindset and created a constant hunger for exceeding my limits.

Working at TUI means more to me than simply doing well. Even as one of the leading companies in travel and tourism, I believe there’s so much more we can do and build on together. Young people are the future of our company. I firmly believe that what they make of it will be the TUI of tomorrow – one that can sustainably grow and evolve in the decades to come, hand in hand with new ways of working and thinking to push it forward.

Elke Dens

Marketing Director VISITFLANDERS

Elke graduated in 2001 as a Communication Scientist at the Catholic University of Leuven. After her studies, she started working there, first as an assistant in mass communication and marketing, and later as a PhD student studying the impact of word of mouth and influentials on travel behavior. It was the beginning of her passion for the tourism industry and it has not disappeared ever since.

In 2004, Elke started out in the national tourism agency VISITFLANDERS, working on marketing activities to stimulate the domestic market. In 2008, she internally switched position towards online marketing. In 2012, she became the marketing director, responsible for all marketing activities of the VISITFLANDERS office in Brussels and the network abroad. Since 2016, she combines this current position with the chairmanship of the European Travel Commission marketing group. Together with 32 European countries, the European Travel Commission strives to build the brand ‘Europe’, and develop and promote it as a long-haul destination.