Rosanne van der Stam

Break-out sessie ronde 4
14.00 – 14.30 De beste beleving op Schiphol, met data en technologie (ENG)

Schiphol wil de reis van alle passagiers zo soepel mogelijk laten verlopen, van huis tot aan de gate en weer terug. Data en technologie bieden ons de mogelijkheid om dit te doen, doordat we 24/7 in contact kunnen zijn met passagiers, doordat we inzicht krijgen in hun daadwerkelijke behoeften, doordat de service die we bieden veel persoonlijker kan, doordat we processen makkelijker en soepeler kunnen maken. Zo wordt Schiphol jouw personal travel assistant, die jou begeleidt op een manier die bij jou past, die jou de beste ervaring biedt, die er altijd voor jou is.

Rosanne van der Stam

Value Stream Owner Customer Experience bij Schiphol

Rosanne van der Stam is Value Stream Owner Customer Experience bij Royal Schiphol Group. Het belangrijkste doel van de Value Stream CX is ervoor te zorgen dat alle passagiers op hun gemak kunnen reizen en dat hun tijd goed wordt besteed. Zoals ze het graag zouden willen. Dit gebeurt door de ontwikkeling van digitale producten en diensten die passagiers ondersteunen tijdens de hele reis, van, naar en via Schiphol.

Afkomstig uit de wereld van consultancy gericht op organisatieverandering (2012-2017), heeft Rosanne ook veel ervaring in het digitaal transformeren van bedrijven, iets dat ze vandaag de dag in haar rol gebruikt om de klantgerichtheid te bevorderen, samenwerking te verbeteren en levering binnen haar waardestroom te versnellen. In haar vrije tijd gaat Rosanne graag paardrijden, op haar motor touren en voetballen.

Maaike van der Windt

Director Aviation Marketing, Cargo & Customer Experienc bij Schiphol

Als onderdeel van de raad van bestuur van Amsterdam Airport Schiphol is Maaike van der Windt verantwoordelijk voor Aviation Marketing, Cargo & Customer Experience (ACC). Het hoofddoel van ACC is om het mainportnetwerk en de connectiviteit van de luchthaven te onderhouden en te laten groeien en de luchtvaartmaatschappijen te ondersteunen bij de ontwikkeling van netwerken en bedrijven. Kortom, het is aan Maaike en haar team om zowel luchtvaartmaatschappijen als passagiers tevreden te houden op Schiphol.

Maaike heeft veel ervaring opgedaan in de luchtvaartwereld op basis van verschillende managementrollen binnen de Aviation Business Development and Strategy-teams van Brisbane Airport (2008 – 2016) en eerdere functies op Amsterdam Airport Schiphol (1998 – 2008). In haar vrije tijd verdiept Maaike zich graag in eten en wijn, sporten (rennen en boksen), tijd doorbrengen met haar familie en vrienden en… reizen!