Bestel je tickets

Panel discussion overtourisme

Break out ronde 3
14:00 – 14:30 Panel discussie, Overtourisme (NL)

 

Moderator: Isabel Mosk

Isabel is strateeg in de wereld van toerisme & destinatiemarketing. Met haar bedrijf Sherpa’s Stories helpt ze steden, regio’s en landen om zich voor te bereiden op de toekomst en aan marketing te doen in het tijdperk waarin wij leven. Isabel wordt gezien als een vooruitstrevende denker binnen de reisindustrie. Ze spreekt op (inter)nationale congressen over haar vakgebied én passie reizen. Zij is co-founder van het online reismagazine Vive Le Voyage waar ze haar persoonlijke reisverhalen deelt.

Panelleden

Ir. Stephen Hodes, La Group / Amsterdam in Progress

Stephen Hodes is directeur en medeoprichter van LAgroup en werkzaam als adviseur toerisme, stedelijke ontwikkeling, cultuur, horeca, congressen en leisure op het gebied van strategie en beleid, marktonderzoek, haalbaarheidsstudies, conceptontwikkeling, trendwatching, marketing en businessplanning. Na zijn architectenstudie aan de TU Delft was hij marketingmanager en directeur Noord-Amerika van het Nederlands Bureau voor Toerisme en daarna senior adviseur en partner bij KPMG Management Consulting. Stephen is ook initiator van Amsterdam in Progress, een onafhankelijke denktank over drukte, (dis)balans en toerisme in de stad.

Drs Dennis Boutkan, Gemeente Amsterdam

Dennis Boutkan (Amersfoort, 1966) is werkzaam als Arbeids- & Organisatiespyscholoog bij Upstream Consulting en sinds 2014 raadslid voor de PvdA in Amsterdam. Binnen de fractie onder meer. woordvoerder Toerisme en Mobiliteit. Was lid van de gemeentelijke Enquêtecommissie ‘Financiële Functie’ en deed onderzoek naar de financiële organisatie van de hoofdstad. Voor zijn raadslidmaatschap was Boutkan voorzitter van de belangenorganisatie COC Amsterdam en voorzitter van het filmfestival Roze Filmdagen. Van 2012-2014 Ambassadeur van de Hoffelijkheid voor Amsterdam.

Maaike van der Windt, Head of Aviation Marketing, Cargo & Customer Experience

Maaike van der Windt joined Amsterdam Airport Schiphol in 2017 as. Head of Aviation Marketing. Since 1 April, 2018 Schiphol Cargo was merged and together forms the new Aviation Marketing, Cargo & Customer Experience (ACC) department. ACC’s key aim is to maintain and grow the mainport network and connectivity of the Airport, and support the airlines in network and business development. Maaike has held several management roles with the Aviation Business Development and Strategy teams of Brisbane Airport between 2008 and 2016. Prior to that she held several positions at Amsterdam Airport Schiphol. Maaike studied Industrial and Business Statistics and graduated with a Masters of Science from the University of Amsterdam in 1998.

Jos Vranken, Algemeen directeur NBTC Holland Marketing

Jos Vranken is sinds 2008 algemeen directeur van NBTC Holland Marketing. Daarvoor was hij achtereenvolgens onder andere commercieel directeur en lid van de raad van bestuur van Avenance Catering, director UK & Ireland voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen in Londen en marketing & sales manager bij Stayokay. Zijn opleiding genoot hij aan Breda University (toenmalige NWIT/NHTV), later onder andere aangevuld met een MBA. Hij vervult diverse nevenfuncties, waaronder bestuurslid van Gastvrij Nederland, toezichthouder bij de KNVB en de Economic Board Duin- & Bollenstreek.