Bestel hier je tickets

Marnix van Gisbergen

Break out ronde 1
10:45 – 11:15 Marnix van Gisbergen, professor digital media concepts (ENG)

What makes Virtual Reality different from other media and how can I use it to engage my (potential) audience? Naast praktische do’s en dont’s en voorbeelden, krijgt u antwoord op deze vraag. Na de lezing bent u in staat om (a) VR in een breder media strategie te plaatsen, (b) aan de hand van de nieuwste onderzoeksresultaten te begrijpen waar de mogelijkheden en grenzen van VR liggen en (3) aan de hand van bestaande briefings en projecten een weloverwogen keuze te maken om VR wel of niet in te zetten.

Marnix van Gisbergen

Professor Digital media concepts

In zijn onderzoek richt Marnix zich op het helpen van merken bij het realiseren van een virtual reality-strategie gebaseerd op mediaconnectiviteit. Samen met een internationaal team van media-onderzoekers en game-ontwikkelaars is Marnix betrokken bij (inter)nationaal gefinancierde projecten op het gebied van virtual reality en transmedia. Als onderzoeksdirecteur van een onderzoeksbureau en jeugdbedrijf was hij verantwoordelijk voor mediagerelateerde onderzoeksprojecten voor meer dan 50 merken (o.a. RTL, MTV Networks, Amsterdam RAI). Marnix publiceerde artikelen in tal van (inter)nationale tijdschriften en geeft lezingen op internationale congressen om, onder andere, zijn kennis van en inzicht in onderzoek te vertalen naar nieuwe concepten.