Koop uw ticket(s)

Andreas Frey

Break out ronde 4
14:45 – 15:15 Paneldiscussie, Influencer Marketing & Content Makers, hoe zet je het strategisch in? (NL)

Influencer Marketing is booming! Maar hoe zet je Influencer Marketing in als onderdeel van jouw marketingstrategie? Influencers zijn er in allerlei smaken: van Instagrammers en bloggers tot Tweeps en Youtubers. Of spreken wij tegenwoordig over nano, micro, macro en mega influencers? In elke niche of het nu om food, muziek, fashion, design, sport of reizen gaat, zijn er influencers te vinden die hun community inspireren, motiveren en beïnvloeden. Wat is de status van influencer marketing in Nederland binnen de reisindustrie? Waarom passen influencers zo goed bij reisbedrijven? Waar staan wij sinds de snelle opkomst van influencer marketing en wat wordt belangrijk in 2019 en de jaren die volgen? Hoe meten we wat het werken met influencers nu daadwerkelijk oplevert? Dit panel geeft de antwoorden en inzichten in de wereld van influencer marketing en content makers.

Andreas Frey

Digital and Experience Marketing Manager

27-jarige digital native. Geboren en opgegroeid in St. Gallen (Oost-Zwitserland). Altijd gefascineerd door de toeristische sector.

Na het begin van mijn carrière op het hoofdkantoor van Zwitserland Toerisme in Zürich heb ik mijn bachelor- en masterstudie aan de Lucerne University of Applied Sciences and Arts afgerond. Naast mijn parttime studie heb ik gewerkt op de digitale marketing afdeling van Interhome (vakantieappartement verhuurder en onderdeel van de Hotelplan groep (Zwitserse touroperator).Vervolgens werkte ik als Digital Marketing Manager voor een lokale bestemming aan de Bodensee. Twee jaar geleden verhuisde ik naar Amsterdam waar ik tot nu toe als Digital en Eperience marketing manager werk. Sinds 3 jaar zijn we serieus bezig met influencer marketing. In het begin werkten we met bureaus, daarna onafhankelijk met grote influencers. Ondertussen concentreren we ons steeds meer op micro-influencer en best-in-class influencers. Daarnaast zijn we ook meer en meer betrokken bij nano-influencing. Hoe kunnen we iedereen stimuleren om meer content over Zwitserland als vakantiebestemming op sociale media te delen?